Piątek 29 Marca 2024r. - 89 dz. roku,  Imieniny: Marka, Wiktoryny, Zenona

| Strona główna | | Mapa serwisu 

dodano: 10.02.08 - 19:52     Czytano: [2610]

Szalony rozwój

W Polsce jest już 12,5 mln użytkowników Internetu. Dlatego firmy coraz więcej przeznaczają na sieciową reklamę, a obroty e-sklepów rosną jak szalone.

Jesteśmy już blisko czołowej dwudziestki państw na świecie, gdzie sieć ma najwięcej użytkowników – wynika z badań NetTrack MillwardBrown SMG/ /KRC. Według globalnej statystyki InternetWorld w naszym regionie więcej internautów jest tylko w Rosji (28 mln). Jednak według danych Eurostatu, opublikowanych z okazji obchodzonego 12 lutego Dnia Bezpiecznego Internetu, w 2007 roku tylko 44 proc. Polaków (według NetTrack – 41,5 proc.) w ogóle korzystało z Internetu, tymczasem na poziomie UE ten odsetek wynosi 57 proc.

Według NetTrack w ubiegłym roku w Polsce przybyło użytkowników, którzy zaglądają do internetowych witryn i zamawiają usługi oferowane za pośrednictwem sieci korzystając z domowego komputera. To już blisko 81 proc. użytkowników Internetu. W pracy z sieci korzysta nieco ponad jedna czwarta jego użytkowników.

Tak duże zainteresowanie surfowaniem w domowym zaciszu wynika w dużym stopniu z kolejnego pozytywnego faktu. Otóż z badania NetTrack wynika, że zdecydowana większość gospodarstw domowych, w których jest sieć (72,2 proc.), korzysta już z szybszych łączy internetowych. Wolny i kosztowny dostęp przez modem jest już w odwrocie. Korzysta z niego niespełna 4 proc. internatów. Obiecujący jest także wzrost liczby użytkowników, którzy z Internetem łączą się bezprzewodowo oraz za pośrednictwem telefonów komórkowych – wykorzystuje te możliwości ponad 3 proc. internautów.

Możliwość korzystania z szybkich łączy to jedna z głównych przyczyn obserwowanego szybkiego rozwoju internetowego handlu, rosnącej oglądalności witryn w sieci oraz rozwoju różnego rodzaju e-usług. Użytkownicy Internetu nabrali zwłaszcza przekonania do zakupów za pośrednictwem sieci. Obroty e-handlu, które w ubiegłym roku, jak się szacuje, mogły przekroczyć 8 mld zł – to właśnie efekt zarówno rosnącej liczby internautów, jak i zainteresowania taką formą sprzedaży.

Według Eurostatu zakupy w sieci robi już 16 proc. Polaków, a 4 proc. unika tego z obawy o bezpieczeństwo transakcji. Stosunkowo mało zwolenników w Polsce ma bankowość internetowa – to 29 proc. wszystkich użytkowników sieci. Średnia w UE to 44 proc. W tyle są Bułgarzy i Rumuni (5 – 7 proc.).

W Polsce znakomicie rozwija się za to rynek reklamy internetowej, który corocznie powiększa się niemal o połowę. Obecnie szacowany jest na ponad 400 mln zł.

Badanie pokazało, że Internet jest miejscem pełnego równouprawnienia – według NetTrack z sieci korzysta 51 proc. mężczyzn i 49 proc. kobiet. Najpopularniejszą stroną internetową jest Google.pl. 84,4 proc. badanych odwiedziło tę stronę przynajmniej raz w ciągu ostatniego miesiąca.

Kolejnymi pod względem popularności stronami internetowymi w Polsce są: Allegro (63,1 proc.), Onet.pl (61,7 proc.), Wirtualna Polska (44,7 proc.) i Interia.pl (36,8 proc.).

Rzeczpospolita

Wersja do druku

Pod tym artykułem nie ma jeszcze komentarzy... Dodaj własny!

29 Marca 1943 roku
Oddział Jędrusiów wspólnie z grupą AK rozbił więzienie niemieckie w Mielcu i uwolnił 126 więźniów


29 Marca 1937 roku
Zmarł Karol Szymanowski, polski kompozytor. Obok F. Chopina, uznawany za najwybitniejszego kompozytora (ur. 1882)


Zobacz więcej