Wtorek 16 Kwietnia 2024r. - 107 dz. roku,  Imieniny: Bernarda, Biruty, Erwina

| Strona główna | | Mapa serwisu 

dodano: 28.05.08 - 9:56     Czytano: [2901]

Ekspansja

Wydatki na reklamę online za 2007 rok wyniosły prawie 743 mln zł, wyprzedzając reklamę radiową. - To bardzo dobry wynik - twierdzą przedstawiciele IAB i PricewaterhouseCoopers. W tym roku internet ma prześcignąć reklamę zewnętrzną.

Wartość rynku reklamy internetowej w Polsce sięgnęła w zeszłym roku 743 mln zł, czyli 8,7% udziału w całym rynku reklamowym - wynika z raportu opublikowanego we wtorek przez Interactive Advertising Bureau Polska oraz PricewaterhouseCoopers Polska.

Dla porównania wysokość wydatków reklamowych w internecie za 2003 r. to niecały 1% całości. Reklama w sieci rośnie więc w bardzo szybkim tempie. W ubiegłym roku prześcignęła wartość reklamy w radiu. - Przewiduje się, że w bieżącym roku będzie już wyższa niż reklama outdoorowa - powiedział w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Piotr Kowalczyk, członek zarządu IAB.

W opublikowanym raporcie ogłoszono również, że najpopularniejszą reklamą w polskim internecie jest forma graficzna (display) - 42,4% ogółu. Trendem europejskim, do którego również my dążymy, jest reklama w wyszukiwarkach (w Wielkiej Brytanii - 57%, w Polsce - 20%). - W Szwecji w zeszłym roku wydatki na reklamę internetową były wyższe niż reklama telewizyjna. Za kilka lat to samo czeka Polskę - przewiduje Piotr Ożarowski, dyrektor telekomunikacji, mediów i technologii w PricewaterhouseCoopers.

Najczęściej reklamują się firmy z kategorii: rozrywka i media (35%) oraz telekomunikacja (14,3%). To najdynamiczniej rosnące sektory całego rynku reklamowego. Co ciekawe, brak jest reklam sektora żywności, który ma największy udział w całym rynku reklamowym.

Najważniejszym i najbardziej przyszłościowym trendem w reklamie jest targetowanie behawioralne. To odpowiednie profilowanie reklam pod kątem użytkownika pozostawiającego swoje ślady w sieci.

Reklama w internecie 2007 - raport IAB
O ekspansji reklamy internetowej w Polsce i w Europie oraz o dominujących formach reklamy w sieci mówi Paweł Ożarowski, dyrektor Telekomunikacji, Mediów i Technologii w PricewaterhouseCoopers.

Trendy w reklamie online 2007
O najpopularniejszych formach reklamy internetowej oraz przyszłościowym targetowaniu behawioralnym mówi Piotr Kowalczyk, członek zarządu Interactive Advertising Bureau Polska.

WirtualneMedia

Wersja do druku

Pod tym artykułem nie ma jeszcze komentarzy... Dodaj własny!

16 Kwietnia 1950 roku
W miejsce zlikwidowanej "Bratniej Pomocy" utworzono "Zrzeszenie Studentów Polskich".


16 Kwietnia 1919 roku
Początek operacji przerzucenia z Francji do Polski armii gen. Hallera.


Zobacz więcej