Środa 24 Kwietnia 2024r. - 115 dz. roku,  Imieniny: Bony, Horacji, Jerzego

| Strona główna | | Mapa serwisu 

dodano: 04.09.14 - 22:54     Czytano: [1694]

PROJEKT „BOJINKA”



MISTYFIKACJA NOWEJ ERY

Sławomir M. Kozak














Mojej córce Małgosi dedykuję …












Część 31



PROJEKT „BOJINKA”


Oficjalnie twierdzono, że żadne służby państwowe nie miały wiedzy na temat przygotowań do zamachów. Tymczasem 6 sierpnia 2001 roku, podczas codziennego briefing’u prezydentowi Bush’owi przedstawiono informację, że Bin Laden może planować atak za pomocą porwanego samolotu komunikacyjnego.

Thompson odkrył , że już w 1995 roku władze dotarły do informacji o jednym z elementów tak zwanej operacji „Bojinka”, zakładającym użycie przez terrorystów samolotów pasażerskich.

Ramzi Yousef, konstruktor bomby podłożonej w WTC w 1993 roku, uciekł po tamtym zamachu na Filipiny, gdzie ścigająca go policja odkryła fabrykę bomb. Yousef uciekł ponownie ale przy tej okazji aresztowano jego wspólnika. Podczas przesłuchania torturowany Abdul Hakim Murad ujawnił szczegóły operacji „Bojinka”, co w wielu językach arabskich oznacza „eksplozję” (Bo-JIN-ka). Plan ten przewidywał trzy odrębne akcje, na które składać się miały: zabójstwo Papieża Jana Pawła II w czasie Jego planowanej na 15 stycznia 1995 roku wizyty na Filipinach (wizyta została odwołana, 01/09/2002/Los Angeles Times, 10/11/2002/London Times), wysadzenie nad Pacyfikiem jedenastu uprowadzonych wcześniej samolotów pasażerskich lecących z Azji do USA (21 i 22 stycznia 1995) oraz uderzenie wyładowanymi ładunkami wybuchowymi samolotami typu Cessna w kwaterę CIA i budynek Pentagonu. FBI sprawdziło cztery szkoły pilotażu ujęte w dokumentach z przesłuchań na Filipinach lecz nie znalazło dowodów potwierdzających te informacje. Jednak, według „USA Today”, NORAD przeprowadziło manewry symulujące uderzenia porwanych samolotów w WTC oraz ćwiczenia udzielania pomocy wielkiej liczbie ofiar po uderzeniu samolotu pasażerskiego w Pentagon.

12 grudnia 1994 roku Yousef przeprowadził próbną akcję w ramach przygotowań do „Operacji Bojinka”. Podłożył ładunek wybuchowy w samolocie linii Philippines Airlines lecącym do Tokio, a następnie wysiadł z niego podczas międzylądowania. Ładunek eksplodował zabijając jedną osobę i raniąc kilka innych. Gdyby nie heroiczna postawa pilota samolot prawdopodobnie uległby całkowitemu zniszczeniu. Dzięki zeznaniom Murada, Yousefa poddano ekstradycji do USA, gdzie go osądzono i skazano. Skazano też samego Abdula Hakima Murada. Podobno Murad gotów był wówczas przedstawić całą swoja wiedzę na temat planu „Bojinka” w zamian za zmniejszenie wyroku ale władze nie zgodziły się na to. Oskarżyciel Dietrich Snell twierdzi, że taka oferta nie miała miejsca, jednak dokumenty procesowe mówią co innego. Po 9/11 Snell został doradcą prawnym przewodniczącego komisji badającej wydarzenia 11 września 2001.

16 grudnia 1994 roku, w Stanach Zjednoczonych aresztowano Mohammeda Jamala Khalifę – szwagra Bin Ladena. Khalifa finansujący grupę bojowników Abu Sayyafa na Filipinach został już wcześniej skazany na karę śmierci w Jordanii za wsparcie finansowe, jakiego udzielił grupom odpowiedzialnym za serię zamachów bombowych w tym kraju. FBI szybko przetłumaczyło znalezioną w jego bagażu literaturę propagującą zabójstwa księży katolickich i zamachy bombowe w kościołach, a także uczącą korzystania z materiałów wybuchowych. W ciągu następnych tygodni dotarli do jego kontaktów z ludźmi Bin Ladena, jak Ramzi Yousef i inni powiązani z operacją „Bojinka”. Na swoim wniosku wizowym Khalifa napisał, że zatrudniony jest przez Saudi Bin Laden Group. Nawiasem mówiąc, to właśnie ta firma zarobiła miliony dolarów budując bazy dla żołnierzy operacji „Pustynna Burza” po agresji USA na Irak w 1991 roku. Jeszcze w styczniu 1995 roku Sekretarz Stanu Christopher Warren składał do prokurator generalnej Janet Reno wniosek o jego deportację do Jordanii w ramach międzynarodowej współpracy w zwalczaniu terroryzmu. Khalifa trafił do Jordanii w maju 1995 roku ale po rozprawie wyszedł na wolność. Rząd saudyjski oświadczył, że po 9/11 Khalifa został zatrzymany ale nie na długo, bo obecnie prowadzi w tym kraju restaurację specjalizującą się w owocach morza (New York Times 02/05/2002, Chicago Tribune 22/02/2004).

Pomysłodawca planu „Bojinka”, pakistańczyk Khalid Shaikh Mohammed, przez blisko rok mieszkał na Filipinach, do chwili kiedy w styczniu 1995 roku musiał uciekać przed aresztowaniem. Prowadził bardzo wystawny i mało religijny tryb życia. Policja miała informacje o jego regularnych wizytach w barach karaoke i klubach go-go, gdzie umawiał się z tancerkami. Odwiedzał czterogwiazdkowe hotele i brał lekcje nurkowania. Potrafił wynająć śmigłowiec, by zaimponować dziewczynie przelatując nim przed oknami jej biura. Organizował wielkie imprezy alkoholowe. Ten styl życia przypominał zresztą bardzo podobne wyczyny przyszłych porywaczy 9/11 – Mohameda Atty i Marwana Alshehhi przebywających na Filipinach w latach 1998/2000. Podejrzewano, że Mohammed prowadził jakieś niezbyt czyste interesy, do policji dochodziły również sygnały, że prawdopodobnie powiązany jest z pakistańskim wywiadem (24/06/2002/Los Angeles Times). Jeszcze w 1999 roku widywano go na Filipinach, gdzie podobno odwiedzał swoja byłą dziewczynę. W 2007 roku, po przeszło pięciu latach od tragedii, czynniki oficjalne USA podały, że Mohammed przyznał się do organizowania zamachów. Mnie to oświadczenie nie przekonało i sądzę, że nie jestem jedynym wątpiącym.

Z kolei w 1996 roku, podczas letnich igrzysk olimpijskich w Atlancie miało również, według danych policji, dojść do ataków samolotami turystycznymi na obiekty sportowe. FAA wydała wówczas zakaz wlotu w obszar 2 kilometrów wokół wioski olimpijskiej oraz na przeciąg trzech godzin przed i trzech po zawodach w rejon 5,5 kilometra od stadionów (Los Angeles Times, 17/11/2001). Począwszy od roku 1972 organizatorzy każdej Olimpiady brali pod uwagę możliwość ataku samolotami na obiekty sportowe, tak też było w roku 2000 podczas Igrzysk Olimpijskich w Sydney, w Australii. W roku 2001 FBI analizowało poważnie tę ewentualność wraz z Komitetem Olimpijskim w odniesieniu do planowanych na 2002 rok Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City (Sydney Morning Herald, 20/09/2001) . Jak podawał na łamach The Journal News Jeffrey Scott Shapiro, juz w 1996 roku istniało wiele pogłosek, również wśród studentów pochodzenia arabskiego, o mających wkrótce nastąpić atakach terrorystycznych na Nowy Jork i Waszyngton. Z kolei Washington Post pisał, ze począwszy od 1996 roku FBI zbierało dowody na to, że w amerykańskich szkołach lotniczych terroryści z całego świata uczą się sztuki pilotażu (Washington Post, 23/09/2001).

NBC (93)wyemitowało zeznania człowieka wyszkolonego przez Al Kaidę. Na rok przed 11 września Brytyjczyk pakistańskiego pochodzenia został zwerbowany w brytyjskim meczecie i przewieziony do Pakistanu, gdzie ćwiczył loty na symulatorze Boeinga 767. Potem wysłano go do Stanów Zjednoczonych, gdzie miał porwać samolot i rozbić go o budynek WTC. Okazało się jednak, że wydał wszystkie otrzymane pieniądze, zrezygnował z zamachu i zgłosił się na policję. Jak twierdzi NBC, człowiek ten przeszedł dwa badania na wykrywaczu kłamstw i według urzędnika FBI agenci uwierzyli w zeznania niedoszłego terrorysty. Wtedy jednak przyszedł rozkaz z Kwatery Głównej nakazujący odesłać zatrzymanego do Londynu i zapomnieć o całej sprawie.

Na początku 2001 roku w Nowym Jorku rozpoczął sie proces czterech oskarżonych, którym postawiono zarzuty przeprowadzenia w 1998 roku zamachów bombowych na ambasady USA w Kenii i Tanzanii. Przy tej okazji ujawniono, że dwaj ludzie Bin Ladena ukończyli szkoły pilotażu w Teksasie i Oklahomie. O swojej nauce latania w roku 1993 opowiedział przed sądem świadek koronny L’Houssaine. Inny świadek, Essam al-Ridi, zeznał, że kupił dla Bin Ladena samolot wojskowy, którym przerzucił go do Sudanu. Al-Ridi został świadkiem koronnym już w 1998 roku, dając FBI pełen obraz przygotowań lotniczych ludzi Bin Ladena, na trzy lata przed wypadkami z września 2001 (zapis - www.cryptome.org .

Jeszcze przed wrześniem 2001 roku wywiad egipski informował agencje amerykańskie, że według ich wiedzy dwudziestu żołnierzy organizacji Al Kaida przeniknęło do USA, a czterech z nich ćwiczy loty na samolotach typu Cessna. Oczekiwano, że CIA poprosi o bliższe dane na ten temat, ale prośba taka nigdy nie nadeszła.

Paul Thompson (94) zebrał dane, z których wynikało, że Amerykę ostrzegały agencje wywiadowcze 14 różnych krajów, m.in.: Afganistanu, Argentyny, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Indii i Indonezji. W marcu agenci wywiadu włoskiego przekazali swoim amerykańskim kolegom informację pozyskaną z podsłuchu komórki Al. Kaidy w Mediolanie, o planach zmasowanego ataku przy użyciu samolotów pasażerskich na terenie USA. W sierpniu źródła marokańskie doniosły, że ludzie Bin Ladena planują zrealizować swoje plany latem lub jesienią 2001 roku. Wielka Brytania ostrzegała wywiad amerykański przed atakami z użyciem samolotów trzykrotnie. Według Sunday Herald informacje te zostały wkrótce przekazane prezydentowi Bush’owi.

Tuż przed szczytem G8 w Genui CNN.com donosił, że szef rosyjskiej służby ochrony prezydenta informował o planowanym zamachu na Bush’a przez terrorystę Al Kaidy.

Los Angeles Times zamieścił artykuł, z którego wynika, ze ostrzeżono wówczas amerykańskich urzędników o możliwości wykorzystania w atakach samolotów pasażerskich. Na lotniskach pojawiły się baterie przeciwlotnicze, gdyż rząd włoski bardzo poważnie obawiał się ataków z powietrza. Z tego też powodu przebywająca wtedy we Włoszech rodzina Bush’a i towarzyszący mu urzędnicy mieszkali na pływającym ośrodku wypoczynkowym, w który trudniej niż w budynek byłoby trafić samolotem.

Oznacza to, że już wtedy Bush, Condoleezza Rice i inne osoby z otoczenia prezydenta zdawały sobie sprawę z zagrożenia, jakie mogą nieść uprowadzone samoloty pasażerskie. Wiedziano więc wcześniej o planach zakładających równoczesne porwania samolotów komunikacyjnych i użycie ich jako broni. Znano potencjalne cele, a nawet termin ataków.

Informacje z briefingu 6 sierpnia 2001 roku, które zostały odtajnione, wyraźnie wskazują na to, że plany ataków były znane, a indagowana w tej kwestii Condoleezza Rice podała podczas przesłuchania publicznego tytuł notatki wywiadu, która była jego głównym tematem – „Bin Laden zdecydowany uderzyć na terenie USA”. Raport ten donosił również, że budynki federalne w USA są inwigilowane przez terrorystów.

Może dlatego łatwiej zrozumieć dlaczego w lipcu 2001 roku Minister Sprawiedliwości, John Ashcroft, podróżował wyłącznie wyczarterowanym samolotem, a pytany o to Departament Sprawiedliwości odpowiadał, że otrzymał ocenę sytuacji z FBI, które poradziło, aby do końca kadencji ich szef podróżował tylko samolotami prywatnymi.

W noc poprzedzającą 11 września w wyniku ostrzeżenia odwołano loty wszystkich wysokich urzędników Pentagonu.

Warto też zwrócić uwagę na fakt, że kiedy prezydent Bush przebywał w Sarasota, na dachu jego rezydencji rozmieszczono rakiety przeciwlotnicze, co nie było procedurą typową w tamtym czasie.

Jak to się wszystko ma do słów wypowiedzianych przez prezydenta Bush’a na jednej z konferencji prasowych? Przypomnijmy je:

Nikt w obecnym rządzie, ani chyba w poprzednim, nie mógł przewidzieć uderzenia samolotami w budynki.


93 – National Broadcasting Company - amerykańska korporacja telewizyjna będąca częścią General Electric z siedzibą w Rockefeller Center, Nowy Jork. Powstała w roku 1926. W roku 2003 połączyła się z Vivendi Universal i od tej pory jej oficjalna nazwa, to „NBC Universal”. Czasem nazywana „Peacock Network” z uwagi na jej logo z pawiem (peacock po angielsku oznacza właśnie pawia).

94 - Niezależny dziennikarz, twórca najsłynniejszej „Linii czasu 9/11”, przedstawionej w rozdziale 11 WRZEŚNIA 2001.



Ciąg dalszy w najbliższy czwartek – zapraszamy


Wersja do druku

Pod tym artykułem nie ma jeszcze komentarzy... Dodaj własny!

24 Kwietnia 1952 roku
W Polsce wprowadzono obowiązkowe kontyngenty na mleko.


24 Kwietnia 1883 roku
Urodził się Jaroslav Hasek, czeski powieściopisarz, autor popularnych "Przygód dobrego wojaka Szwejka".


Zobacz więcej