Czwartek 28 Marca 2024r. - 88 dz. roku,  Imieniny: Anieli, Kasrota, Soni

| Strona główna | | Mapa serwisu 

dodano: 07.06.16 - 23:16     Czytano: [1159]

Europa blokuje Ursusa


Sprzedaż ciągników Ursusa, mimo że posiadają one europejską homologację – więc teoretycznie nie powinno być problemów z ich dystrybucją na terenie Unii Europejskiej – w kilku krajach unijnych wciąż jest blokowana. – W Niemczech poszczególne landy wymagają od nas dodatkowych dokumentów, podobnie jest we Francji – mówi rzecznik Ursusa Mariusz Lewandowski.

Po eksportowych sukcesach na innych kontynentach, zwłaszcza w Afryce, Ursus próbuje wjechać swoimi ciągnikami na rynek europejski. Teoretycznie nie powinno być z tym problemów, bo produkowane przez polską firmę traktory posiadają homologację uprawniającą do sprzedaży maszyn rolniczych na terenie Unii Europejskiej. Jednak niektóre państwa w trosce o swój rynek blokują zagraniczne firmy i celowo wydłużają procedury. – W Niemczech poszczególne landy wymagają od nas dodatkowych dokumentów, podobnie jest we Francji. Mamy przykład jednej z polskich firm, która uzupełnia dokumentację od kilku lat i wciąż nie może uzyskać pozwolenia – mówi portalowi Farmer.pl rzecznik Ursusa Mariusz Lewandowski.

Karol Zarajczyk, prezes spółki Ursus SA, mówi wprost o wojnie gospodarczej. Jego zdaniem, domaganie się dodatkowych certyfikatów i niekończąca się wymiana dokumentów między producentem a niemieckimi czy francuskimi urzędnikami oznacza w istocie blokadę Ursusa i uniemożliwia mu wejście na europejski rynek. Zarajczyk dodaje, że polskie ciągniki są tańsze od maszyn konkurentów, takich jak Zetor, John Deere czy New Holland. – Wszyscy dziś liczą pieniądze, dlatego Ursusy mają szansę jeździć i orać pola we Francji, Włoszech czy Niemczech – uważa szef polskiej spółki.

Niestety, z powodu problemów z lokalnymi urzędami w krajach UE dystrybucja ciągników z Polski na niemieckim czy francuskim rynku wciąż nie jest możliwa. Dlatego producent zwrócił się z prośbą do polskich władz o interwencję. – Zgłosiliśmy już sprawę do Ministerstwa Transportu i liczymy na odpowiednią reakcję. Czekamy na rozwój sytuacji. Trzeba głośno mówić o tych kłopotach, bo to dotyczy nie tylko naszej branży – podkreśla prezes Zarajczyk.

Niezależna.pl

Wersja do druku

Lubomir - 11.06.16 13:18
Re: Lechowicz Masz żal, że nie wszyscy są krzykliwymi rusofobami?. Perła Połabii Drezno, było miejscem stacjonowania KGB et Consortes. W Dreżnie często pojawiał się kagiebista Putin. Resztę sobie dopowiedz na bieżąco. Merkel często zarzuca się, że 'wyrastają jej nogi' ze Stasi/KGB. Czy Merkel i Putin spotkają się i tym razem w stolicy Wolnego Państwa Saksonii?. Jeden Bóg raczy wiedzieć. Skład hotelowych gości jest ściśle tajny.

Lechowicz - 11.06.16 1:12
Lubomir kiedy ty napiszasz wreszcie coś o Rosjanach,czy o ich carze
Putinie?! Coś mi to od sporego czasu podpada!! Jesteś pewnie taki
drugi G.Braun!!

Lubomir - 08.06.16 8:15
Niemcy chcieliby być we wszystkim monopolistami. Tylko jak obalić ten niemiecki monopol na władzę, tą kierowniczą rolę Niemiec?. Nie jest to takie proste. Od 9-12 czerwca w drezdeńskim Kempinski-Hotel Taschenbergpalais spotka się grono 140 osób z Klubu Bilderberga i nie będą oni raczej dyskutować nad demonopolizacją Niemców, chociaż jak wieść gminna niesie - są to tęgie głowy z całego świata. Jedyna nadzieja, że Niemców rozłoży ich nachalna polityka proarabska. Z niemieckim sułtanatem czy kalifatem, przestanie się liczyć zarówno Europa, jak i Ameryka.

Wszystkich komentarzy: (3)   

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami naszych Czytelników. Gazeta Internetowa KWORUM nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

28 Marca 1930 roku
Konstantynopol i Angora zmieniły nazwę na Stambuł i Ankara


28 Marca 1928 roku
Urodził się Zbigniew Brzeziński, doradca prezydenta USA Jimmiego Cartera ds. bezpieczeństwa narodowego


Zobacz więcej