Sobota 23 Września 2017r. - 266 dz. roku,  Imieniny: Bogusława, Liwiusza

| Strona główna | | Mapa serwisu 

dodano: 19.12.16 - 15:01     Czytano: [865]

Odcięty sygnał TVP


Jak informuje TVP Info od momentu rozpoczęcia siłowej próby przejęcia władzy przez opozycję, do milionów Polaków nie dociera, albo dociera z zakłóceniami, sygnał Telewizji Polskiej. A więc jedynego masowego źródła informacji, które nie bierze udziału w medialnej nagonce na rząd i prezydenta, ale prezentuje obiektywny obraz sytuacji.

Nikt nie pamięta by tej skali wyłączenie jednego tylko nadawcy zdarzyło się w przeszłości. Nie zanotowano żadnych nadzwyczajnych wydarzeń (np. kataklizm pogodowy), który by tłumaczył to zdarzenie.

Za tę sytuację odpowiada spółka Emitel, kiedyś będąca częścią Telekomunikacji Polskiej, potem (maj 2002) sprzedana w prywatne ręce, jak niemal wszystko w Polsce. Dziś to własność kapitału zagranicznego.

Jednak w branży jest tajemnicą poliszynela, że niezwykle ważną osobą w Emitelu jest Witold Graboś, od 1979 roku do rozwiązania członek PZPR, były senator SLD, przez wiele lat wpływowy członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Był jej członkiem od roku 1995 do 2001, przez rok był wiceprzewodniczącym. Potem pracował jako doradca spółki Emitel. Od 1 kwietnia 2002 roku do stycznia 2016 roku, za rządów koalicji PO-PSL, pełnił funkcję Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji.

We wrześniu 2016 roku strona „Press.pl” informowała:
Witold Graboś, do niedawna wiceprzewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, wraca do pracy w firmie Emitel.
Graboś obejmie w Emitelu stanowisko doradcy prezesa zarządu, które zajmował, zanim w 2010 roku został członkiem Krajowej Rady. Graboś zasiadał w KRRiT już drugi raz – wcześniej był członkiem Krajowej Rady w latach 1995-2001. W latach 2002–2006 zajmował natomiast stanowisko prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty.


Nasi rozmówcy podkreślają, że wedle ich opinii i doświadczenie słowo Grabosia jest ma w Emitelu i wokół niego rozstrzygające.
Ze względu na posiadaną infrastrukturę telekomunikacyjną Emitel miał i ma faktyczny monopol na przesyłanie sygnału radiowego i telewizyjnego na terenie Polski.

Do roku 2009 spółka Emitel znajdowała się na na liście firm o istotnym znaczeniu dla porządku publicznego lub bezpieczeństwa publicznego, którą sporządzała Rada Ministrów na podstawie ustawy z dnia 3 czerwca 2005 roku o szczególnych uprawnieniach Skarbu Państwa. Jednak za rządów Platformy, 18 marca 2010 roku, Sejm uchylił tę ustawę przyjmując nową, z której usunięto zapisy dotyczące infrastruktury telekomunikacyjnej. Ś.p. prezydent Lech Kaczyński nie podpisał tej ustawy. Zrobił to - i to już 12 kwietnia 2010 roku (sic!) - Bronisław Komorowski, wykonujący wówczas obowiązki prezydenta RP, który poległ w Smoleńsku. Była to jedna z pierwszych decyzji Komorowskiego, wykonana w pierwszy jego roboczym dniu na tym stanowisku.

Rok później, to jest 22 czerwca 2011 roku, Telekomunikacja Polska (przez spółkę zależną) sprzedała 100 procent udziałów w spółce TP Emitel Sp. z o.o. spółce EM Bidco sp. z o.o. (dawniej Kapri Investments sp. z o.o.), której prezesem był Christian Gaunt. To menedżer, który od lat 90. prowadził różne interesy w Kijowie i Moskwie. Następnym nabywcą Emitela (2013 rok) została amerykańska firma Alinda Capital Partners. Po drodze, dzięki decyzjom KRRiT, spółka Emitel została operatorem technicznym dla wszystkich ogólnopolskich stacji telewizyjnych nadających na multipleksie
I jeszcze jedna ciekawa informacja: w 2011 roku Telekomunikacja Polska SA sprzedaje spółkę Emitel EM Bidco sp. z o.o. za 1 miliard 725 milionów złotych. Dwa lata później, w 2013 rok, kolejny kupujący płaci za nią dużo, dużo więcej. Nieoficjalnie na rynku mówiło się o 3-4 miliardach złotych. Złoty interes!
gim

wPolityce


..................................................................
Problemy z oglądaniem TVP. Nadchodzą setki maili od widzów


Cały czas napływają do nas informacje od widzów i internautów o braku sygnału anten Telewizji Polskiej. Już od dwóch dni widzowie zgłaszają zarówno pojedyncze zakłócenia jak i całkowity brak dostępu do programów. Tuż przed północą - nadawca sygnału - amerykańska firma EmiTel - poinformowała o próbie naprawy urządzeń, co miało doprowadzić do wzmocnienia sygnału. Mimo to wciąż otrzymujemy informacje o tym, że są problemy z odbiorem niemal wszystkich naszych anten.

Na problemy z odbiorem programów Telewizji Polskiej skarżą sie widzowie już z całej Polski. Zgłaszają zarówno pojedyncze zakłócenia, jak i całkowity brak dostępu do programów TVP INFO, TVP1, TVP2. Od soboty dostaliśmy już ponad 600 maili, tysiące SMS-ów oraz telefonów. O to niektóre z nich.

Paweł z Konstancina: „Jak to w ogóle możliwe, że radiodyfuzją sygnału telewizji publicznej zajmuje się spółka kontrolowana przez podejrzany kapitał z USA, której prezes jest zadeklarowanym zwolennikiem KOD?”

Andrzej z Lublina : "Lublin - MUX3 znowu nie działa".

Krzysztof z Oświęcimia : „Chciałbym poinformować iż znowu nie ma sygnału min. TVP info, TVP 1, TVP 2. Wczoraj wieczorem i przed wczoraj tez były problemy z odbiorem raz było raz nie. Jesteśmy z Państwem!”

Jadwiga z Wrocławia : W dalszym ciągu zakłócenia (brak sygnału) w TVP INFO, TVP 1, TVP 2 we Wrocławiu.

Marcin Lis z Żabiej Woli (okolice Warszawy): Witam. Oglądam od wczoraj w TVP info problemy z brakiem dostępu. Początkowo myślałem, że to jakaś ściema bo mam telewizję z satelity ale również odbieram naziemną i po przełączeniu na naziemną ŻADEN kanał TVP mi nie działał”.

Widz z Bielska : „Od kilku minut na kanale TVP Info w Bielsku-Białej pojawia się komunikat o braku sygnału (telewizja naziemna). Nie wierzę w przypadkową awarię właśnie teraz, gdy atmosfera jest tak napięta”.

Piotr z Krakowa : „Chciałem zgłosić chwilowe przerwy w nadawaniu sygnału MUX 3 TVP INFO i wszystkich programów TVP w Krakowie, dzielnice - Krowodrza zachód. Sygnał zanika na parę minut do „0” potem powraca. Co ciekawe dzieje się to już od piątku 16.12. i zawsze w momentach relacji ważnych wydarzeń z Warszawy, bądź polityków partii rządzącej, czy podczas orędzia Pani Premier.”

Jak nas oglądać?

o treść kilku maili z kilkuset, które otrzymaliśmy od Państwa. Dostawca sygnału TVP amerykańska firma EmiTel tłumaczy się awarią. Tuż przed północą firma poinformowała o przeprowadzeniu resetu urządzeń, co miało doprowadzić do wzmocnienia sygnału. Mimo to problem nie zniknął.

A my przypominamy. TVP Info można odbierać poprzez stronę internetową tvpstream.tvp.pl lub za pośrednictwem aplikacji mobilnej tvp stream.

Wszystkich widzów, którzy mają problem z odbieraniem sygnału prosimy o wysłanie nam w formie zgłoszenia informacji o miejscu i czasie zdarzenia oraz numeru kontaktowego, pod adres mailowy: pomoc@itvp.pl
Czekamy też na filmiki i zdjęcia: twoje@tvp.info

TVP Info

Wersja do druku

Lubomir - 19.12.16 21:02
Niemiecko-rosyjska Piąta Kolumna rzuciła się do rozpaczliwego ataku. Nawet uruchamiają marksistowsko-leninowskich anarchistów w Brukseli. Ci znów chcą 'przeciągać' Polaków, za chęć bycia suwerenem. Wygląda na to, że Niemcy i Rosja wystraszyły się, że Polska realnie tworzy regionalną równowagę, jak m.in. Japonia wobec Chin i ni z gruchy, ni z pietruchy - uruchomiły swoich cyngli. Szkoda, że niektórzy politycy próbują poróżnić nas z Francją i Wielką Brytanią. Jak widać, nie brakuje ludzi skłóconych nawet z samym sobą. Oby czas był w stanie sprostać wyzwaniom i oby ministrami zostawały osoby przygotowane merytorycznie, a nie uliczni grandziarze czy protegowani z zewnątrz, bez jakiegokolwiek fachowego przygotowania - teoretycznego i praktycznego. Państwo nie jest przecież laboratorium do ciągłego eksperymentowania - w wykonaniu nawiedzonych ignorantów.

Wszystkich komentarzy: (1)   

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami naszych Czytelników. Gazeta Internetowa KWORUM nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

23 Września 2001 roku
Wybory parlamentarne wygrała koalicja SLD-UP... przy miażdżącej porażce dotychczas rządzących partii AWS i UW.


23 Września 1659 roku
Zmarł Bogusław Leszczyński, podskarbi wielki koronny, podkanclerzy koronny (ur. ok. 1612)


Zobacz więcej