Wtorek 19 Marca 2024r. - 79 dz. roku,  Imieniny: Aleksandryny, Józefa,

| Strona główna | | Mapa serwisu 

dodano: 01.06.18 - 19:54     Czytano: [1010]

Internet mobilny


W br. 24 proc. czasu konsumpcji mediów przez ludzi z całego świata przypadnie na internet mobilny. W 2011 roku ten wskaźnik wynosił jedynie 5 proc., natomiast w 2020 roku wzrośnie do 28 proc. W Polsce obecnie jest to 5 proc., a za dwa lata będzie 6 proc. - prognozuje agencja mediowa Zenith.

Według analizy Zenith duże wzrosty korzystania z internetu mobilnego następują kosztem prawie wszystkich innych mediów. Największe spadki notuje prasa drukowana - od 2011 do 2018 roku czas poświęcany na czytanie dzienników zmalał globalnie o 45 proc., a w przypadku magazynów - o 56 proc. Jednak wiele tytułów prasowych rozbudowało swoją obecność w internecie, dzięki czemu osiągają tam wzrosty rekompensujące spadki w druku.

W latach 2011-2018 zmalał również czas korzystania z telewizji (o 3 proc.) oraz radia (o 8 proc.) Nadawcy telewizyjni i radiowi też poszerzają swoje oferty internetowe, ale muszą tam rywalizować z innymi platformami z treściami multimedialnymi, np. YouTube’em oraz serwisami VoD i streamingowymi.

Za to czas spędzony w kinach wydłużył się o 3 proc. Przy czym wolumenowo jest on znacznie krótszy niż w przypadku innych medów - w br. wynosi 1,7 minuty dziennie, a w 2020 ma mieć wartość 1,9 minuty. Według Zenith ten wzrost wynika z faktu, że właściciele kin polepszają komfort oglądania filmów, a producenci efektywniej promują swoje filmy.

Zenith szacuje, że w br. każdy człowiek na świecie dziennie będzie korzystał z mediów przez 479 minut, czyli o 12 proc. dłużej niż w 2011 roku. Do 2020 roku ten czas wydłuży się do 492 minut.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/internet-stacjonarny-w-polsce-od-24-46-do-118-24-zl-za-mobilny-srednio-43-30-zl-miesiecznie ##

Globalnie już 24 proc. czasu korzystania z mediów przypada na internet mobilny, podczas gdy w 2011 roku było to tylko 5 proc. Za dwa lata ten wskaźnik ma zwiększyć się do 28 proc.

Tymczasem w Polsce udział internetu mobilnego wzrośnie z 5 proc. w br. do 6 proc. w 2020 roku. - - Polacy nadal najwięcej czasu poświęcają na słuchanie radia i oglądanie telewizji. I choć od 2015 roku czas spędzany na konsumpcji tych mediów stopniowo spada, to zarówno radio, jak i telewizja mają nadal wysokie, 37 proc. udziały w całościowej konsumpcji mediów - komentuje Anna Bartoszewska, dyrektor generalna Zenith.

Badanie Media Consumption Forecasts agencji Zenith jest oparte na danych z 63 rynków z całego świata. Agencja realizuje po raz czwarty, raport obejmuje dane od 2011 roku.

Wirtualne media

Wersja do druku

Pod tym artykułem nie ma jeszcze komentarzy... Dodaj własny!

19 Marca 1919 roku
Gdańsk został ogłoszony Wolnym Miastem


19 Marca 1779 roku
Urodził się Józef Dwernicki, polski generał, dowódca kawalerii w powstaniu listopadowym (zm. 1857)


Zobacz więcej