Dodano: 03.12.06 - 10:48 | Dział: Media od kuchni

Ciszej!

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zapowiada, że weźmie się za głośne reklamy, które drażnią odbiorców.

Temat podjęła po interwencji rzecznika praw obywatelskich - podało "Życie Warszawy".

Problem nie jest nowy. Pierwszy w 2002 roku poskarżył się rzecznikowi praw obywatelskich na głośne reklamy Jorge Ruiz L., Hiszpan mieszkający w Polsce. Po interwencji rzecznika do KRRiT Telewizja Polska obniżyła dopuszczalny poziom dźwięku bloków reklamowych o trzy decybele.

Ale to nie rozwiązało problemu. Do rzecznika praw obywatelskich Janusza Kochanowskiego nadal wpływa lawina listów, w których telewidzowie narzekają, że nadawcy telewizyjni "bombardują" ich głośnymi reklamami, naruszając w ten sposób ich prywatność. Zmiana natężenia dźwięku podczas emisji reklam zmusza ich do częstego regulowania odbiornika.

Rzecznik przyznał im rację i zainteresował problemem Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. "Zwiększenie natężenia dźwięku podczas emisji reklam telewizyjnych narusza prywatność odbiorców" - podkreślił w liście do szefowej Rady i poprosił, by wzięła sprawę pod lupę.

Przewodnicząca KRRiT Elżbieta Kruk odpowiedziała, że Rada dostrzega problem i myśli nad tym, jak się z nim uporać.

WirtualneMedia