Dodano: 12.10.11 - 17:24 | Dział: Oceny-Poglądy-Analizy

Buszmeni demokracji

czyli jak Kowalski władzę kontrolował



Wstyd, gÅ‚upota, spiskowa teoria dziejów – to reakcje na przyjÄ™tÄ… poprawkÄ™ PO do ustawy o dostÄ™pie do informacji publicznej. W tym czasie skierowane zostaÅ‚o do Prokuratora Generalnego RP powiadomienie o podejrzeniu popeÅ‚nienia przestÄ™pstwa, a Å›ciÅ›lej serii przestÄ™pstw, gdzie głównÄ… osiÄ… jest uniemożliwianie dostÄ™pu do tejże informacji publicznej. Analiza treÅ›ci i dat dowodzi, że obecna wojna o tzw. demokracjÄ™ to bój hipokrytów z faryzeuszami?

W wieloletnim procesie przeciwko Skarbowi Państwa już w pierwszej fazie postępowania pojawił się wątek o zabarwieniu kryminalnym. Pozwany złożył do akt sądowych dowód umocowania prawnego do reprezentowania centralnego urzędu administracji rządowej. Wygląd i treść kopii nasuwała poważne wątpliwości co do autentyczności tego dokumentu.

Przez ponad pięć lat w trakcie każdego posiedzenia sądu strona przeciwna usiłowała środkami prawnymi ustalić stan faktyczny, jak również domagała się przedłożenia oryginału pisma celem dokonania ekspertyzy na tę okoliczność. Bezskutecznie. W efekcie od 2004 roku do chwili obecnej nie tylko nic nie zostało wyjaśnione, ale też niedostępność jednego pisma rozrosła się w niedostępność wielu innych dokumentów urzędowych. Jednych z powodu odmowy prawa dostępu do nich, innych z powodu ich nienaturalnego zaginięcia.

W efekcie, zbierając wszystkie fakty w całość nie pozostało nic innego, jak skierować powiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstw nie tylko przez wielu urzędników państwowych, ale też i przez sędziów orzekających w kolejnych instancjach z uporem ignorujących lub oddalających wnioski dowodowe dotyczące możliwości fałszerstwa dokumentów urzędowych i posługiwania się nimi przed sądami.

Obecny rwetes podnoszony przez opozycjÄ™, a także przez niektóre organizacje pozarzÄ…dowe – majÄ…ce wiedzÄ™ o sprawie poniższej - wydaje siÄ™, na tle poniżej prezentowanego tekstu skierowanego do Prokuratora Generalnego RP, jakÄ…Å› ponurÄ… groteskÄ…. Podobnie jak i zasadność wprowadzenia przez Marka Rockiego (PO) tej, bÄ™dÄ…cej głównÄ… koÅ›ciÄ… niezgody, poprawki do ustawy o dostÄ™pie do informacji publicznej.

Jakie ma znaczenie w praktyce to ograniczenie dostępu do informacji publicznej można ocenić na podstawie poniższego powiadomienia. Nie ma potrzeby nużyć Czytelnika całym wywodem z przytaczaniem uzasadnienia. Wydaje się wystarczające zamieszczenie dosłownej treści samych zarzutów, by skonstatować faktyczne funkcjonowanie prawa do informacji jako narzędzia kontroli władzy publicznej.

Prokurator Generalny RP

1. Podejrzenie popełnienia przestępstwa z art. 321 § 1 KK przez dyrektora generalnego Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej, Cezarego Pyla oraz prezesa UP RP, Alicję Adamczak polegającego na przerobieniu lub podrobieniu pisma z dnia 14.01.2004 r., kierowanego do Szefa Służby Cywilnej w sprawie rzekomego ustanowienia Cezarego Pyla zastępującym dyrektora generalnego Urzędu i tak przerobionym lub podrobionym dokumentem posługiwanie się przed sądami, co wypełnia przesłanki podejrzenia popełnienia przestępstwa przeciwko wymiarowi sprawiedliwości, o czym mowa w art. 233 KK;

2. Podejrzenie popeÅ‚nienia przestÄ™pstwa z art. 231 KK przez dyrektora generalnego UP RP, Cezarego Pyla oraz przez prezesa UP RP AlicjÄ™ Adamczak poprzez nadużycie stanowiska sÅ‚użbowego na szkodÄ™ interesu publicznego i prywatnego, co stwierdzone zostaÅ‚o w wyrokach w postÄ™powaniu cywilnym przed sÄ…dem pracy z powództwa poszkodowanego, w szczególnoÅ›ci zarzut ten uzasadnia wyrok SÄ…du Najwyższego z dnia 19.02.2008 r. – sygn. akt II PK 256/07, gdzie SN stwierdza Å›wiadome i celowe Å‚amanie prawa w zakresie art. 58 § 1 i 2 oraz 3531 KC, a w uzasadnieniu wyroku SN stwierdza nieuczciwość wysokich urzÄ™dników paÅ„stwowych wobec poszkodowanego – jak również, w szerszym kontekÅ›cie – nieuczciwość wobec paÅ„stwa i dziaÅ‚anie w celu uzyskania korzyÅ›ci osobistych przez innego urzÄ™dnika, co uzasadnia podejrzenie popeÅ‚nienia przestÄ™pstwa również okreÅ›lonego w art. 231 § 2 KK;

O nadużywaniu stanowisk i niedopeÅ‚nianiu obowiÄ…zków – art. 231 § 1 i 2 KK - Å›wiadczy też pismo z UrzÄ™du SÅ‚użby Cywilnej, z którego wynika jednoznacznie, że prezes UP RP, Alicja Adamczak Å‚amaÅ‚a prawo w sposób ciÄ…gÅ‚y na przestrzeni kilku lat w odniesieniu do obowiÄ…zku przeprowadzania konkursów na wiÄ™kszość w UP RP wyższych stanowisk w sÅ‚użbie cywilnej;

Ponadto w okresie dotyczÄ…cym pisma USC dokonane zostaÅ‚y zmiany w Statucie UP RP w ten sposób, że stanowisko dyrektora Biura Finansowo-Budżetowego niby przestaÅ‚o istnieć, ale istniaÅ‚o tyle że poprzez celowÄ… konstrukcjÄ™ Statutu wyÅ‚Ä…czone zostaÅ‚o spod obowiÄ…zku przeprowadzania na nie konkursu z uwagi na to, iż funkcjÄ™ tÄ™ w tamtym okresie sprawowaÅ‚a osoba, która nie speÅ‚niaÅ‚a wymogów dopuszczenia do udziaÅ‚u w konkursie. Proceder analogiczny jak w przypadku powszechnie znanego zdarzenia pod nazwÄ… „lub czasopisma”.

3. PopeÅ‚nienie przestÄ™pstwa z art. 271 § 1 i 3 KK przez radcÄ™ prawnego, peÅ‚nomocnika UP RP, MagdalenÄ™ Sender oraz przez urzÄ™dnika UrzÄ™du SÅ‚użby Cywilnej, Jacka PawÅ‚owskiego, poprzez poÅ›wiadczenie nieprawdy potwierdzeniem „za zgodność z oryginaÅ‚em” kopii, która nie jest odwzorowaniem wykonanym z pisma oryginalnego, co daje siÄ™ stwierdzić bez wÄ…tpliwoÅ›ci porównujÄ…c tÄ™ kopiÄ™ z kopiÄ… tego samego pisma dostarczonego przez KancelariÄ™ Prezesa RM, uzasadnia to powiadomienie o popeÅ‚nieniu przestÄ™pstwa również z art. 233 KK – przeciwko wymiarowi sprawiedliwoÅ›ci;

Wniosek dowodowy: PrzesÅ‚uchanie radcy prawnego Magdaleny Sender – biorÄ…c pod uwagÄ™ różnice w podpisach pism procesowych i zmianÄ™ peÅ‚nomocników UrzÄ™du Patentowego w tym czasie – czy istotnie to radca prawny Magdalena Sender skÅ‚adaÅ‚a do akt kopiÄ™ oznaczonÄ… jako zaÅ‚Ä…cznik 3, a także przesÅ‚uchanie Jacka PawÅ‚owskiego na okoliczność wyjaÅ›nienia, z jakiego faktycznie dokumentu wykonaÅ‚ kopiÄ™ – zaÅ‚Ä…cznik 3 – i poÅ›wiadczyÅ‚ jÄ… „za zgodność z oryginaÅ‚em”, skoro obie kopie rzekomo tego samego pisma wykazujÄ… oczywiste różnice.

4. Podejrzenie popełnienia przestępstwa z art. 273 KK i 233 § 1 KK przez kolejnych pełnomocników Urzędu Patentowego RP, radców prawnych, Sylwii Wit vel Wilk i Annę Kmieciak poprzez posługiwanie się przed sądami dokumentem przerobionym lub podrobionym, o którym mowa w punkcie 1 i 3 powiadomienia, co stanowi przestępstwo przeciwko wymiarowi sprawiedliwości;

5. Podejrzenie popeÅ‚nienia przestÄ™pstwa z art. 231 § 1 i 2 KK przez zespół orzekajÄ…cy XII WydziaÅ‚u Pracy SÄ…du OkrÄ™gowego w Warszawie, w skÅ‚adzie: SSO Grażyna Otola-Pawlica, SSO Anna Telec, SSR (del.) Dorota Szarek, poprzez wydanie na rzecz UrzÄ™du Patentowego RP wyroku z rażącym naruszeniem prawa – wyrok z dnia 04.04.2007 r. sygn. akt XII Pa 397/06 - przyjmujÄ…c za podstawÄ™ orzekania przepisy, które w żadnym razie nie mogÅ‚y mieć zastosowania w sprawie, a na użytek zastosowania tych przepisów zespół orzekajÄ…cy wytworzyÅ‚ faÅ‚szywy „stan faktyczny”, oczywiÅ›cie sprzeczny ze stanem faktycznym wynikajÄ…cym z akt sprawy i ustaleÅ„ SÄ…du I instancji, sygn. akt VII P 464/06 – co potwierdza fragment wyroku SN, a także rażąco naruszajÄ…c prawa powoda poprzez zignorowania wniosków dowodowych zmierzajÄ…cych do udowodnienia dokonanego faÅ‚szerstwa dokumentu – kopia pisma z dnia 14.01.2004 r., w szczególnoÅ›ci rażąco naruszajÄ…c prawa powoda w tym zakresie, wynikajÄ…ce z art. 129 i 252 KPC, w konsekwencji naruszajÄ…c też, poprzez zaniechanie, bezwzglÄ™dny obowiÄ…zek ustalenia czy nie zachodzi przypadek nieważnoÅ›ci postÄ™powania z uwagi na brak wÅ‚aÅ›ciwego umocowania prawnego strony pozwanej;

Na temat tego wyroku, jak też i innych kwestii związanych z tym postępowaniem opublikowany został artykuł, a informacja o tym i odnośnik do tekstu, w ramach krytyki prasowej, przesłany został 21.05.2099 r. do Ministerstwa Sprawiedliwości, Krajowej Rady Sądownictwa oraz do rzecznika prasowego Sądu Okręgowego w Warszawie. Żadna z wymienionych instytucji, wbrew przepisom art. 6 ust. 1 Ustawy Prawo prasowe, nie udzieliła żadnej odpowiedzi;

6. Podejrzenie popełnienia przestępstwa z art. 231 § 1 KK przez Szefa Kancelarii Prezesa RM, Tomasza Arabskiego, poprzez zaniechanie podjęcia czynności wyjaśniających w związku ze stwierdzonym przez niego zaginięciem części dokumentacji ściśle związanej z wyjaśnianiem umocowania prawnego Cezarego Pyla i prawdziwości dokumentów, którymi przed sądami się posługiwał, a także podejrzenie popełnienia przestępstwa z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej i art. 268 § 1 KK poprzez uniemożliwianie zapoznania się bezpośredniego z dokumentem z dnia 14.01.2004 r., stanowiącego rzekomy dowód ustanowienia Cezarego Pyla zastępującym dyrektora generalnego Urzędu Patentowego RP;

Wniosek dowodowy: Zobowiązanie Szefa Kancelarii Prezesa RM do przedłożenia oryginału przedmiotowego dokumentu celem dokonania ekspertyzy pod kątem oryginalności pisma i oceny dokonywanie lub braku dokonywania ingerencji w treść pisma.

7. Podejrzenie popeÅ‚nienia przestÄ™pstwa z art. 23 ustawy o dostÄ™pie do informacji publicznej oraz z art. 268 § 1 KK przez radcÄ™ prawnego, PawÅ‚a CieÅ›lika poprzez bezprawnÄ… odmowÄ™ udzielenia informacji publicznej w zakresie sygnatury akt i sÄ…du, przed którym radca prawny PaweÅ‚ CieÅ›lik – ustanowiony później jako peÅ‚nomocnik poszkodowanego – wystÄ™powaÅ‚ wczeÅ›niej w jako peÅ‚nomocnik byÅ‚ego dyrektora generalnego UP RP, Tytusa Borkowskiego w sprawie z jego powództwa przeciwko UrzÄ™dowi Patentowemu RP w okresie 2004/2005 r.; - fragment korespondencji poszkodowanego z peÅ‚nomocnikiem;

8. Podejrzenie popeÅ‚nienia przestÄ™pstwa z art. 231 § 1 KK przez Prezesa Rady RM oraz Ministra Gospodarki, jako organu nadzoru nad UrzÄ™dem Patentowym RP poprzez zaniechanie podejmowania jakichkolwiek dziaÅ‚aÅ„ w zwiÄ…zku z prawomocnymi wyrokami sÄ…dów, w szczególnoÅ›ci w zwiÄ…zku z wiedzÄ… – kopie wyroku zostaÅ‚y wysÅ‚ane adresatom - o wyroku SN z dnia 19.02.2007 r. – II PK 256/07, z którego wprost wynika stwierdzone Å‚amanie prawa w sposób celowy i Å›wiadomy a nadto w uzasadnieniu tego wyroku SÄ…d Najwyższy wprost wypowiada siÄ™ o nieuczciwoÅ›ci paÅ„stwa poprzez postÄ™powanie urzÄ™dników administracji rzÄ…dowej, kierownictwa UP RP – dyrektora generalnego, Cezarego Pyla oraz prezesa UP RP, Alicji Adamczak;

Ponadto zaniechanie dochodzenia roszczenia regresowego przeciwko urzędnikom państwowym, którzy, jak wynika bezspornie z wyroków sądów, łamali prawo świadomie i w celu osiągnięcia korzyści osobistych, co jest wystarczającą podstawą żądania zwrotu Skarbowi Państwa kwoty odszkodowania oraz wszelkich innych kosztów poniesionych przez Skarb Państwa, czyli w konsekwencji przez podatnika;

9. Podejrzenie popeÅ‚nienia przestÄ™pstwa z art. 231 § 1 KK przez zespół orzekajÄ…cy XII WydziaÅ‚u Pracy SÄ…du OkrÄ™gowego w Warszawie w skÅ‚adzie: SSO BogumiÅ‚ Patulski, SSO Ewa Wronka (przewodniczÄ…ca WydziaÅ‚u), SSO MaÅ‚gorzata Kornaszewska-Kostaniak – sygn. akt XII Pa 294/08 - poprzez bezpodstawne oddalenie wniosków dowodowych na okoliczność udokumentowanego poÅ›wiadczenia nieprawdy – po przedstawieniu SÄ…dowi dwóch różnych kopii rzekomo tego samego dokumentu i ponownego – w tym Wydziale – oddalenia wniosków zmierzajÄ…cych do udowodnienia sfaÅ‚szowania dokumentu majÄ…cego stanowić dowód umocowania prawnego Cezarego Pyla – kopia pisma z dnia 14.01.2004 r., i przez to oddalenie wniosków rażące naruszenie praw powoda do rzetelnego i bezstronnego procesu, w tym w szczególnoÅ›ci rażącego naruszenia praw powoda wynikajÄ…cych z przepisów art. 129 KPC – żądanie przedstawienia przez stronÄ™ pozwanÄ… oryginaÅ‚u tego rzekomego umocowania prawnego, a także rażące naruszenie prawa powoda do bezspornego wykazania dokonanego faÅ‚szerstwa po myÅ›li przepisu art. 252 KPC, a także wydanie wyroku bez wyjaÅ›nienia znaczenia przepisów oraz rozstrzygniÄ™cie bez wyjaÅ›nienia jego podstaw, pozorujÄ…c jedynie zastosowanie siÄ™ do wskazówek SÄ…du Najwyższego, w istocie te wytyczne wypaczajÄ…c - wyrok z dnia 07.04.2009 r.

Sąd naruszył też, poprzez zaniechanie, bezwzględny nakaz dokonania oceny czy nie zachodzi przypadek nieważności postępowania z uwagi na brak właściwego umocowania prawnego strony pozwanej;

10. Podejrzenie popeÅ‚nienia przestÄ™pstwa z art. 23 ustawy o dostÄ™pie do informacji publicznej oraz z art. 268 § 1 KK przez sÄ™dziego SÄ…du Rejonowego dla m.st. Warszawy Grzegorza Kochana poprzez odmowÄ™ – z zaniechaniem zachowania formy zgodnej z prawem; decyzji administracyjnej, udostÄ™pnienia treÅ›ci wyroku z dnia 05.10.2005 r – sygn. akt XXIII P 1068/05 z powództwa dyrektora generalnego UP RP, Tytusa Borkowskiego przeciwko UrzÄ™dowi Patentowemu RP;

11. Podejrzenie popełnienia przestępstwa z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej i z art. 268 § 1 KK przez Prezesa Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, SR Ewy Malinowskiej poprzez bezpodstawną odmowę udostępnienia dokumentu - sporządzonego przez dyrektora generalnego UP RP Tytusa Borkowskiego w dniu 14.01.2004 r. - a będącego wnioskiem o rozwiązanie umowy o pracę w związku z zamiarem przejścia na emeryturę.

Pismo to, jak wynika z treści wyroku, sporządzone zostało tego samego dnia, co rzekomo sporządzone przez tego samego funkcjonariusza publicznego, kwestionowane cyklicznie od 2006 r. rzekome ustanowienie zastępującym dyrektora generalnego UP RP Cezarego Pyla;

Wniosek dowodowy: ZobowiÄ…zanie Prezesa SR dla m.st. Warszawy do przedÅ‚ożenia przedmiotowego pisma, w szczególnoÅ›ci celem porównania dwóch pism sporzÄ…dzonych jakoby przez tÄ™ samÄ… osobÄ™, dyrektora generalnego UP RP Tytusa Borkowskiego w dniu 14.01.2004 r., zwÅ‚aszcza celem porównania treÅ›ci i wyglÄ…du obu pism, w szczególnoÅ›ci z uwzglÄ™dnieniem odrÄ™cznego wpisu – z datÄ… 14.01.2004 r. - prezesa UP RP, Alicji Adamczak w brzmieniu: „Popieram wniosek przedstawiony przez Pana dyrektora Generalnego”.

12. Podejrzenie popeÅ‚nienia przestÄ™pstwa z art. 231 § 1 KK przez Szefa SÅ‚użby Cywilnej poprzez zaniechanie wszczÄ™cia postÄ™powania wyjaÅ›niajÄ…cego i powiadomienia organów Å›cigania w zwiÄ…zku ze stwierdzonym zaginiÄ™ciem dokumentów urzÄ™dowych- pismo z dnia 16,12,2010 r. – caÅ‚ej teczki osobowej byÅ‚ego dyrektora generalnego UrzÄ™du Patentowego RP, Tytusa Borkowskiego, w której to teczce musiaÅ‚y znajdować siÄ™ dokumenty osobowe oraz powinny znajdować siÄ™ dokumenty – pismo z 14.01.2004 r. o rozwiÄ…zaniu umowy o pracÄ™ - zwiÄ…zane z wyjaÅ›nianiem podejrzenia popeÅ‚nienia faÅ‚szerstwa poprzez przerobienie tego pisma przez innych wysokich urzÄ™dników administracji rzÄ…dowej;

Wniosek o wyłączenie jednostek organizacyjnych właściwych miejscowo:
Z uwagi na osoby i zajmowane stanowiska w strukturze administracji publicznej oraz z uwagi na powiązania rodzinne i zawodowe niektórych z wymienionych w powiadomieniu osób, poszkodowany wnosi o wyłączenie z postępowania jednostek organizacyjnych prokuratur z terenu województw mazowieckiego i świętokrzyskiego.
(…)”


Sekwencja zdarzeń i dat wskazuje, których sił politycznych dotyczy ta opowieść o demokratycznym państwie prawnym. Nietrudno też ustalić składy kolejnych rządów na przestrzeni lat obejmujących następujące po sobie zdarzenia.

Gwoli wyjaśnienia, odnośnie złożonego na koniec wniosku o wyłączenie z postępowania jednostek organizacyjnych prokuratury z terenu województw mazowieckiego i świętokrzyskiego, należy wspomnieć, że objęta powiadomieniem prezes UP RP pochodzi z Kielc, gdzie rektorem Politechniki Świętokrzyskiej jest małżonek Alicji Adamczak, a jednym z pełnomocników procesowych Urzędu była radca prawny, Anna Kmieciak, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Kielcach.

W zasadzie, żeby zachować konsekwencję o wyłączeniach, z uwagi na występującego w sprawie Szefa KPRM, Tomasza Arabskiego, należałoby również wnioskować o wyłączenie z postępowania jednostek organizacyjnych prokuratury z terenu województwa gdańskiego, gdzie Tomasz Arabski był niegdyś dziennikarzem jednej z lokalnych gazet.

Ponieważ jednak losy tego powiadomienia można w zasadzie przewidzieć, na podstawie analogii wielu innych tego typu spraw, ginących gdzieś bez śladu w otchłaniach administracyjno-urzędniczej machiny, nie ma większego znaczenia treść składanych wniosków.

Czy w świetle powyższego ma jakiekolwiek znaczenie ta nieszczęsna poprawka ograniczająca prawo dostępu do informacji publicznej? Czy te wielogłosy opozycji i organizacji pozarządowych, mających wiedzę o powyższych zdarzeniach, wieszczące nadciągającą katastrofę narodową mają w ogóle jakiś sens? Czy ograniczenie dostępu do informacji publicznej ze względu na ważny interes gospodarczy kraju lub ze względu na bezpieczeństwo państwa coś zmieni? Tylko tyle, że poszerzy wachlarz możliwości odmowy dostępu do informacji.

Dotąd można było odmówić dostępu ze względu na treść informacji o charakterze niejawnym, a sporami na tym tle zajmowały się sądy administracyjne, lub ze względu na ochronę danych osobowych, co z kolei rozpatrywały sądy powszechne.

W tej sprawie, jak widać, to właśnie sąd powszechny odmówił dostępu do dokumentu urzędowego ze względu na ochronę danych osobowych. Tymi danymi w dokumencie są imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe funkcjonariusza publicznego, czyli informacje publiczne niepodlegające ochronie. Tylko kto w tej sytuacji miałby rozpatrywać spór o dostęp do informacji? Ten sam sąd rejonowy? Czy sąd okręgowy, który robił wszystko, by nie wyjaśnić kwestii umocowania prawnego i zarzutu fałszerstwa?

Aż strach snuć przypuszczenia, że chodzi właśnie o to poszerzenie wachlarza możliwości, w szczególności ograniczenie ze względu na bezpieczeństwo państwa. Zinterpretować tak można praktycznie niemal każdą informację. Całkiem prawdopodobne są procedery nadużywania tej klauzuli, analogicznie do powszechnie stosowanych nadużyć przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.

Jednym z wielu przykładów pozorowania prawnego ograniczenia dostępu do informacji publicznej jest odmowa dostępu do dokumentu urzędowego, wniosku dyrektora generalnego o rozwiązanie umowy. Trudno dociec, jakie dane osobowe zawarte w tym piśmie Prezes Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, Ewa Malinowska, uznała za objęte ochroną? Imię, nazwisko i stanowisko służbowe funkcjonariusza publicznego? Dwa, trzy zdania o rezygnacji ze stanowiska, czyli ściśle związanych z wykonywaniem zadań publicznych?

Teraz można będzie w podobnej sytuacji powoływać się na interes bezpieczeństwa państwa. Ewentualne udowodnienie, że na wysokich stanowiskach państwowych mogą zasiadać przestępcy, niewątpliwie bezpieczeństwu państwa zagrozić by mogło.

Przy założeniu, że synonimem Państwa będzie tych kilkanaście osób z kręgów władzy wykonawczej i sądowniczej wraz z kilkoma innymi osobami tzw. zaufania publicznego.


Witold Filipowicz
Warszawa, wrzesień 2011 r.
mifin@wp.pl