Dodano: 08.07.12 - 10:49 | Dział: Interwencje

Obowiązkowe szczepienia - APEL do Senatorów





Szanowni Państwo

Przedstawiamy Państwu Apel do Senatorów Rzeczypospolitej Polskiej oraz propozycje zmian legislacyjnych rozpatrywanego przez Senat projektu ustawy o zmianie ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi oraz ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

Wystosowaliśmy ten apel, ponieważ poruszyła nas sprawa obowiązkowych szczepień ochronnych osób nieznajdujących się w grupie podwyższonego ryzyka zarażenia się chorobą zakaźną, w tym również osób dorosłych.

Boli nas także, że noworodki poddawane są szczepieniom, których nie powinno się im podawać z uwagi na naturalną odporność, z którą przychodzą na świat. Noworodki szczepione są preparatami zawierającymi rtęć i inne szkodliwe dla zdrowia składniki.

Do grupy osób szczególnie chronionych przez Państwo powinny znaleźć się niemowlęta, kobiety w ciąży, a także studenci oraz osoby zawodowo narażone na kontakt z chorobą zakaźną. A właśnie ta grupa podlega obowiązkowym szczepieniom bez możliwości wyboru szczepionki czystej, bez zanieczyszczeń wywołujących bardziej niebezpieczne choroby niż zwalczana choroba zakaźna.

Zapraszamy do zapoznania się z tym materiałem, oraz załączonym plikiem, w którym streszczono skandaliczne zmiany ustawy, przegłosowane już przez Sejm !

Maciej Lisowski
Dyrektor Fundacji LEX NOSTRA

materiał dostępny jest na stronie Fundacji LEX NOSTRA ( www.fundacja.lexnostra.pl )

http://fundacja.lexnostra.pl/index.php/zmiany-prawa


Apel do Senatorów Rzeczypospolitej Polskiej

Przyszłość obywateli narodowości polskiej leży w Państwa rękach, albowiem Senat Rzeczypospolitej Polskiej rozstrzygnie wkrótce o losach Narodu Polskiego.
W najbliższym czasie będzie rozpatrywany przez Senat projekt ustawy o zmianie ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi oraz ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
Zasadniczym celem ustawy jest ochrona społeczeństwa przed chorobami zakaźnymi stanowiącymi zagrożenie dla zdrowia publicznego, określenie zasad rozpoznawania i monitorowania sytuacji epidemiologicznej.

Istota szczepienia ochronnego polega na sztucznym uodpornieniu na chorobę zakaźną i na niewywoływaniu powikłań poszczepiennych. Tymczasem ustawa zezwala, przez nieprawidłowe zdefiniowanie tej materii, na stosowanie szczepionek w składzie których znajdują się niedopuszczalne związki np. rtęć, powodujące zgony lub trwałe kalectwo (art. 2 pkt 26 ustawy).
To rozwiązanie narusza konstytucyjną zasadę ochrony zdrowia i życia !
Projekt ustawy zakłada, że każda choroba zakaźna niestanowiąca zagrożenia zdrowia publicznego, wywołana przez biologiczny czynnik chorobotwórczy może być zwalczana przez umieszczenie jej na liście obowiązkowych szczepień ochronnych.
My, obywatele Polski, zostaliśmy przekazani firmom, jako materiał do doświadczeń. Stosowanie szczepionek bez zachowania ustawowego wymogu ich najwyższej jakości i czystości wskazywać może na umyślne działanie.
My, Naród Polski, jesteśmy taktowani jak materiał doświadczalny, na którym testuje się szczepionki wywołujące komplikacje poszczepienne z narażeniem utraty życia, znacznie groźniejsze niż sama choroba zakaźna. Jesteśmy karani za odmowę szczepienia tymi skażonymi szczepionkami noworodków, niemowląt, kobiet w ciąży, studentów itd.
My, Naród Polski, który tylko „przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej” (okreÅ›lenie użyte w ustawie), i którego życie jest mniej warte niż życie królika doÅ›wiadczalnego, nie chcemy być tak traktowani !
My, Naród Polski, jesteśmy materiałem doświadczalnym na którym testuje się skutki spożywania soli drogowej - trucizny świadomie i przez wiele lat bezkarnie wprowadzanej do obrotu spożywczego. Stosowanie przez wiele lat tej metody odbywało się bezkarnie i otworzyło drogę do podejmowania na skalę masową działań legislacyjnych zagrażających zdrowiu i życiu. Tworzenie ustaw w takim celu jest niedopuszczalne w państwie prawa.
W zwiÄ…zku z tym apelujemy o:

- nieuchwalanie ustawy w tym brzmieniu i przyjęciu rozwiązań obowiązujących w obywatelskich państwach Unii Europejskiej
- podanie do publicznej wiadomości dokładnej ścieżki legislacyjnej (ze wskazaniem pomysłodawców tych rozwiązań) i podanie nazwisk osób odnoszących korzyści z uchwalenia ustawy, w tym niekonstytucyjnym oraz korupcjogennym brzmieniu!

Według prawników Fundacji LEX NOSTRA w projekcie ustawy o zmianie ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi oraz ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej należy wprowadzić następujące zmiany:
W art. 1 w:

1) w pkt 1 projektu, w art. 2 projektu :
a) pkt 3 - należy skreślić, gdyż jest sprzeczny z art. 1 pkt 1 ustawy.
b) pkt 26 otrzymuje brzmienie:
„26) szczepienie ochronne –uodpornienie przez podanie szczepionki przeciw chorobie zakaźnej, niezawierajÄ…cej skÅ‚adników szkodliwych dla życia i zdrowia ludzkiego oraz niewywoÅ‚ujÄ…cej powikÅ‚aÅ„;

Uzasadnienie
Treść obowiÄ…zujÄ…cej definicji uzasadnia konieczność obowiÄ…zkowego szczepienia. WykreÅ›lenie wyrazów „które ze wzglÄ™du na charakter i sposób szerzenia siÄ™ stanowiÄ… zagrożenie dla zdrowia publicznego”, spowoduje zakwalifikowanie każdej choroby, wywoÅ‚anej przez biologiczny czynnik chorobotwórczy, do obowiÄ…zkowego szczepienia. Wydatki z tym zwiÄ…zane bÄ™dÄ… w znaczny sposób obciążać budżet paÅ„stwa.
Stanowi to jednocześnie naruszenie wartości konstytucyjnych w zakresie ograniczenia swobód obywatelskich, wolności decydowania o potrzebie zaszczepienia przez obywatela, a przede wszystkimi stanowi poważne zagrożenie dla całej populacji ludzkiej mieszkającej lub przebywającej na terytorium Polski. Takie stanowisko uzasadnia fakt szczepienia noworodków i dzieci zanieczyszczonymi szczepionkami zawierającymi rtęć i w dawkach przekraczających dopuszczalne normy.
2) w pkt 3 projektu ustawy, w art. 5 ustawy:
a) w ust. 1 wyrazy „osoby przebywajÄ…ce” zastÄ…pić wyrazami „zamieszkaÅ‚e na terenie Rzeczpospolitej Polskiej”

Uzasadnienie
Zdanie wstÄ™pne nakÅ‚ada obowiÄ…zek na osoby przebywajÄ…ce na terytorium Polski do poddania siÄ™ czynnoÅ›ciom podanym w tym przepisie i w trybie okreÅ›lonym w ustawie. Wyraz „przebywanie” dotyczy zamiaru przebywania na danym terytorium. Należy uznać, że to rozwiÄ…zanie nie dotyczy osób zameldowanych w Polsce i mieszkajÄ…cych w niej na staÅ‚e. Jeżeli jednak przepis skierowany jest do obywateli polskich stale mieszkajÄ…cych w Polsce, to należy zmienić jego redakcjÄ™. Ma to istotne znaczenie, gdyż zgodnie z zasadami poprawnej legislacji, nakÅ‚adanie obowiÄ…zków, nakazów lub zakazów jest materiÄ… ustawowÄ… i musi być uregulowane w ustawie.

Bezwzględnie należy przestrzegać wartości konstytucyjnych przy tworzeniu norm prawnych, w szczególności reguł zezwalających na ograniczanie wolności, naruszenie konstytucyjnie chronionego zdrowia, sprawiedliwości, czy też równości.

b) pkt 3) należy skreślić

Uzasadnienie

Przepis ten nakłada obowiązek stosowania się do nakazów i zakazów organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej Z uwagi na to, że nakładanie nakazów lub zakazów jest materią ustawową należy je więc określić w ustawie. W obecnym brzmieniu przepis ten narusza zasady państwa prawa określone w art. 2 Konstytucji RP.
3) w pkt 11 projektu ustawy, w art. 17 ust. 2 i 2b otrzymujÄ… brzmienie:

(tłustym drukiem podane są fragmenty dodane do obowiązującego brzmienia)
„2. Wykonanie obowiÄ…zkowego szczepienia ochronnego jest poprzedzone lekarskim badaniem kwalifikacyjnym w celu wykluczenia przeciwwskazaÅ„ do wykonania obowiÄ…zkowego szczepienia ochronnego. W przypadku stwierdzenia przeciwwskazania do wykonania obowiÄ…zkowego szczepienia ochronnego lekarz, z urzÄ™du lub na wniosek osoby sprawujÄ…cej prawnÄ… pieczÄ™ nad osobÄ… maÅ‚oletniÄ… lub bezradnÄ… albo opiekuna faktycznego w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, zleca szczepienia preparatem niezawierajÄ…cym szkodliwych dla zdrowia pacjenta skÅ‚adników wywoÅ‚ujÄ…cych inne poważne dolegliwoÅ›ci niezwiÄ…zane z celem szczepienia.”

2b. W przypadku wystąpienia powikłań po szczepieniu obowiązkowym, niezwłocznie zapewnia się stałą specjalistyczną opiekę w podmiocie leczniczym najbliższym dla miejsca pobytu osoby sprawującej prawną pieczę nad osobą małoletnią lub bezradną, albo opiekuna faktycznego w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

Uzasadnienie
Zmiana ta nie spowoduje skutków finansowych w budżecie państwa, ponieważ niewłaściwa i szkodliwa dla zdrowia pacjenta szczepionka zostanie zastąpiona drugą, nie powodującą skutków ubocznych. W szczególności należy chronić noworodki i dzieci przed szczepieniami zawierającymi szkodliwe dla ich zdrowia składniki. Ograniczenie władzy rodzicielskiej lub opieki sprawowanej przez innego opiekuna prawnego może nastąpić tylko po wyczerpaniu drogi sądowej.

Szczepienie dzieci w ramach obowiązkowych szczepień ochronnych może nastąpić tylko szczepionkami nie budzącymi żadnych wątpliwości co do składu szczepionki i skutków, które ona wywoła.

http://fundacja.lexnostra.pl/index.php/zmiany-prawa