Sobota 27 Kwietnia 2024r. - 118 dz. roku,  Imieniny: Sergiusza, Teofila, Zyty

| Strona główna | | Mapa serwisu 

dodano: 03.12.06 - 10:48     Czytano: [1954]

Ciszej!

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zapowiada, że weźmie się za głośne reklamy, które drażnią odbiorców.

Temat podjęła po interwencji rzecznika praw obywatelskich - podało "Życie Warszawy".

Problem nie jest nowy. Pierwszy w 2002 roku poskarżył się rzecznikowi praw obywatelskich na głośne reklamy Jorge Ruiz L., Hiszpan mieszkający w Polsce. Po interwencji rzecznika do KRRiT Telewizja Polska obniżyła dopuszczalny poziom dźwięku bloków reklamowych o trzy decybele.

Ale to nie rozwiązało problemu. Do rzecznika praw obywatelskich Janusza Kochanowskiego nadal wpływa lawina listów, w których telewidzowie narzekają, że nadawcy telewizyjni "bombardują" ich głośnymi reklamami, naruszając w ten sposób ich prywatność. Zmiana natężenia dźwięku podczas emisji reklam zmusza ich do częstego regulowania odbiornika.

Rzecznik przyznał im rację i zainteresował problemem Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. "Zwiększenie natężenia dźwięku podczas emisji reklam telewizyjnych narusza prywatność odbiorców" - podkreślił w liście do szefowej Rady i poprosił, by wzięła sprawę pod lupę.

Przewodnicząca KRRiT Elżbieta Kruk odpowiedziała, że Rada dostrzega problem i myśli nad tym, jak się z nim uporać.

WirtualneMedia

Wersja do druku

JUM - 05.07.07 12:50
Do tego potrzebny jest:
1.rozsądek
2.fachowiec a nie pociotek ztrudniony na stanowisku gł.
akustyka

Wszystkich komentarzy: (1)   

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami naszych Czytelników. Gazeta Internetowa KWORUM nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

27 Kwietnia 1521 roku
Zmarł Ferdynand Magellan, żeglarz i odkrywca.


27 Kwietnia 1997 roku
Zmarł Piotr Skrzynecki, konferansjer kabaretu Piwnica pod Baranami


Zobacz więcej