Piątek 26 Kwietnia 2024r. - 117 dz. roku,  Imieniny: Marii, Marzeny, Ryszarda

| Strona główna | | Mapa serwisu 

dodano: 29.07.14 - 13:23     Czytano: [1125]

11 WRZEŚNIA 2001…(1)



MISTYFIKACJA NOWEJ ERY

Sławomir M. Kozak














Mojej córce Małgosi dedykuję …












Część 25



11 WRZEŚNIA 2001…(1)


Poniższe opracowanie zostało sporządzone przez dziennikarza amerykańskiego, Paul’a Thompson’a, na podstawie oficjalnych informacji przedstawianych w materiałach prasowych i telewizyjnych. Jako takie, zawierają z pewnością wiele błędów, luk, a może nawet elementów dezinformacji, które mogły znaleźć się w mediach. Są jednak niewątpliwie doskonałą bazą wyjściową dla dalszych rozważań. Można pokusić się o stwierdzenie, że najlepszą, jaką mamy, bo jedyną.



DLA UŁATWIENIA POSZCZEGÓLNE SAMOLOTY OZNACZONO KOLORAMI:

AAL 11 Boeing 767-223 ER
AAL 77 Boeing 757-223
UAL 175 Boeing 767-222
UAL 93 Boeing 757-222


00:00 Rozpoczyna się Międzynarodowy Dzień Pokoju Organizacji Narodów Zjednoczonych. (76)


00:45 Willie Brown, burmistrz San Francisco, odbiera telefon przez który dowiaduje się od wpływowej osoby (późniejsze informacje wskazywać będą, że była nią Condoleeza Rice), że Amerykanie powinni być ostrożni podczas podróży lotniczych 11 września. Burmistrz Brown miał tego dnia polecieć z San Francisco do Nowego Jorku.


05:33 Porywacze Mohamed Atta i Abdulaziz Alomari wymeldowują się z motelu Comfort Inn, w Portland, w stanie Maine, w którym spędzili noc i o

05:40 dojeżdżają wypożyczonym Nissanem na parking lotniska Portland, a o

05:43 odprawiają się przy stanowisku US Airways.


06:00 Atta i Alomari odlatują do Bostonu na pokładzie 19-sto osobowego samolotu dyspozycyjnego Beechcraft 1900, rejsem Colgan Air Flight 5930.


06:00 Furgonetka prowadzona przez obywateli Bliskiego Wschodu podjeżdża do Colony Beach i Tennis Resort na Longboat Key, na Florydzie. Utrzymują oni, że mają przeprowadzić wywiad z prezydentem Bushem. Zostają zawróceni, bo brak jest potwierdzenia spotkania.


06:30 Bush udaje się na sześcio i pół kilometrowy jogging dookoła pola golfowego Colony Beach i Tennis Resort.


06:45 Porywacze samolotu AAL 11, Waleed Alshehri, Wail Alshehri i Satam Al Suqami przybywają wynajętym w National Rental Car sedanem Mitsubishi na parking lotniska w Bostonie. To w tym samochodzie policja znajdzie później podręcznik szkolenia lotniczego w języku arabskim.


06:45 Dwie godziny przed pierwszym atakiem dwaj pracownicy firmy łącznościowej Odigo otrzymują wiadomości ostrzegające o ataku na WTC. Ta izraelska spółka ma swoje główne biuro dwie przecznice od WTC. Do dziś nie wykryto nadawcy tych informacji.


06:47 System alarmowy w budynku WTC 7 załączony jest od 8 godzin w trybie „Test”, co zdarza się podczas przeglądów, a co skutkuje ignorowaniem wszelkich sygnałów wychodzących z tego budynku.


06:50 Mahomet Atta i Abdulaziz Alomari lotem z Portland w stanie Maine przybywają bez opóźnień na lotnisko Logan w Bostonie.


07:15 Majed Moqet i Khalid al Mihdhar, porywacze AAL 77 odprawiają się przy stanowisu American Airlines na lotnisku Dulles w Waszyngtonie. System komputerowy CAPPS (Computer Assisted Passenger Prescreening System) stosowany przez FAA wskazuje na nich, jako pasażerów wymagających dokładniejszego sprawdzenia. System wskazał obu mężczyzn ale tylko bagaż Moqed’a zostaje wstrzymany przed wniesieniem na pokład samolotu i poddany szczegółowej kontroli. Jednak niczego podejrzanego nie znaleziono. Nagrania z kamer ochrony ujawniają, że podczas późniejszego przechodzenia Moqed’a przez kolejną bramkę z czujnikiem metalu znowu włączyła się sygnalizacja i sprawdzano go detektorem ręcznym. Przepuszczono go jednak do samolotu. Pozostali trzej porywacze przeszli przez odprawę 20 minut później. W późniejszym dochodzeniu Komisja 9/11 stwierdziła, że paszport al Mihdhar’a powinien wzbudzić podejrzenie podczas odprawy ale nie ujawniono dlaczego. (Baltimore Sun – 27/01/2004).


07:45 Mahomet Atta i Abdulaziz Alomari odprawiają się na lot American Airlines, rejs numer 11.


07:56:27 Wieża Kontroli Lotniska Boston wydaje instrukcję kołowania załodze samolotu American Airlines (AAL 11).


07:59 Boeing 767-223ER, rejs numer 11, linii American Airlines (AAL 11), odrywa się z pasa numer 4 międzynarodowego lotniska Logan w Bostonie, stan Massachusetts kierując się do lotniska w Los Angeles w Kalifornii. Plan lotu przewidywał start na 07:45. Zatankowano 23,980 galonów paliwa. W samolocie jest 181 miejsc. Leciały nim 92 osoby. Według listy opublikowanej na stronie www.CNN.com ofiar było 86.

Jest to charakterystyczne dla wszystkich czterech lotów feralnego dnia. Całkowita liczba pasażerów i członków załogi tych rejsów to 265 osób. Natomiast opublikowana lista ofiar zamyka się liczbą 229 nazwisk. Brakuje 36 ofiar, włączając w to 19 porywaczy.
Ani jedno nazwisko na tej liście nie jest arabskie.
http://911Timeline.net/36or37missingand70percentempty

Ażeby się o tym przekonać należy wejść na stronę www.AttackOnAmerica.net, otworzyć wykaz AAL 11 Passenger List, UAL 175 Passenger List, AAL 77 Passenger List i UAL 93 Passenger List. Nazwiska można policzyć.

Dwa samoloty Boeing 767 i dwa Boeing 757, o których mowa mogą łącznie zabrać na pokład 762 osoby. Owego dnia wykorzystanie miejsc w tych samolotach wyniosło niecałe od 20 do 50%, podczas gdy inne samoloty tego dnia miały obłożenie wahające się między 70 a 90%.Wnioski uzasadniające te dane można wyciągnąć wchodząc na strony:
www.boeing.com/commercial/767family/pf/pf seating charts.html oraz
www.boeing.com/commercial/757family/pf/pf seating charts.html

08:00 Larry Silverstein, właściciel WTC, zgodnie z umówioną wcześniej wizytą udał się do dermatologa, nie pojawiając się w swoim biurze. Jego dzieci, syn – Roger i córka – Lisa, pracujące w jego firmie, tego dnia spóźniły się na cykliczne spotkanie z dzierżawcami biur w WTC. Nie dojechały więc na ostatnie piętro Wieży Północnej, gdzie mieściła się restauracja „Windows On The World”, w której miało się odbyć spotkanie. 160 pracowników Silverstein’a pracowało tego dnia w kompleksie WTC, cztery osoby spośród nich zginęły.


08:01 Boeing 757-222, rejs numer 93, linii United Airlines został wypchnięty od rękawa międzynarodowego portu lotniczego Newark w New Jersey, rozpoczynając podróż do międzynarodowego lotniska w San Francisco, w Kalifornii. Kołowanie i oczekiwanie na start zabrało mu następnych 41 minut. Dysponując maksymalną ilością 200 miejsc zabrał 44 osoby i 11,489 galonów paliwa. Oficjalna lista publikowana na www.CNN.com zawiera 33 nazwiska.


08:09:17 AAL 11 nawiązuje łączność z Centrum Kontroli Obszaru Boston (ZBW).

- Boston Centrum, dzień dobry, tu AAL 11, opuszczamy 190, wchodzimy do 230.

08:09:22 Kontrola Boston potwierdza odbiór. Od tej pory do 08:13:31 łączność przebiega rutynowo. Sektor jest odpowiedzialny aktualnie za 6 samolotów, łącznie z AAL 11. Samolot otrzymuje polecenie wchodzenia do poziomu lotu 280, następnie do 290 i zakręt o 20 stopni dla ominięcia innego ruchu.


08:13:31 Ostatnia łączność Kontroli Ruchu Lotniczego Boston z rejsem AAL 11:

- AAL 11, skręć 20 stopni w prawo.

Załoga odpowiedziała:
- 20 w prawo, AAL 11.


08:13:47 Kontroler wydaje kolejne polecenie:

- AAL 11, wchodź i utrzymuj poziom lotu 350.
Instrukcja ta nie zostaje potwierdzona przez załogę samolotu. ZBW dwukrotnie powtarza polecenie, bez reakcji. Pomiędzy 08:13:47 a 08:24:53 kontrola ruchu próbuje kilkakrotnie nawiązać łączność z samolotem. Bez rezultatu.

08:14:45 Kontrolerzy w Bostonie podczas koordynacji pomiędzy sobą dostrzegają, że AAL 11 skręca w prawo lecz nadal nie potwierdza zezwolenia na wchodzenie.

Między 08:14 a 08:20 samolot AAL 11 schodzi z kursu.

08:15 Dwóch kontrolerów Kontroli Boston, Pete Zalewski i Lino Martins zastanawiają się wspólnie nad brakiem łączności z AAL 11. Zalewski uznaje, że w samolocie wysiadło radio.


08:14 Boeing 767-200, rejs numer 175 (UAL 175), linii United Airlines, wystartował z międzynarodowego lotniska Logan w Bostonie, stan Massachusetts, kierując się do międzynarodowego lotniska Los Angeles w Kalifornii. Plan lotu przewidywał start o 07:58. Na pokładzie było 65 osób. Według opublikowanej na stronie www.CNN.com listy – zginęło 56 osób.


8:17 Porywacze z AAL 11 wstali z foteli, podeszli do jednego z pasażerów i podcięli mu gardło. Pasażerem tym był Daniel Lewin, 31–letni multimilioner będący w przeszłości członkiem wchodzącej w skład Izraelskich Sił Obrony tajnej jednostki antyterrorystycznej Sayeret Matkal. Lewin siedział naprzeciw trzech porywaczy w klasie biznes. Prawdopodobnie to właśnie Lewina będzie miała na myśli stewardesa przekazując w rozmowie telefonicznej o 08:21 informacje o zabójstwie swojej koleżance z American Airlines. (77)


08:17 Dokładnie w tej chwili, po ponad 3 minutach od utraty łączności z załogą samolotu AAL 11, FAA powinna rozpocząć Standardową Procedurę Przechwytywania. Jej treść opublikowana jest przez FAA, dostępna jest również na stronie internetowej:
www.StandDown.net/FAAStandardInterceptProcedures.htm

08:17:59 Krótki, niewiadomego pochodzenia dźwięk (prawdopodobnie krzyk) zostaje usłyszany w ZBW.


08:20 Ustaje odbiór sygnału transpondera samolotu AAL 11. Oznacza to, że kontrola ruchu lotniczego utraciła identyfikację samolotu i wskazania takich parametrów, jak prędkość czy wysokość. To poważny problem dla kontroli, zwłaszcza w najbardziej obciążonym sektorze USA, tak zwanym północnowschodnim korytarzu. Ta część Stanów Zjednoczonych to najruchliwszy obszar przestrzeni powietrznej na planecie. Każdy kontroler ma dokładnie wyznaczony sektor odpowiedzialności, ograniczony również w zakresie wysokości. Wszystkie samoloty pasażerskie w tym rejonie znajdują się pod kontrolą radarową, w stałej łączności z kontrolerami pracującymi nad utrzymaniem między nimi właściwej, stałej separacji. Utrata odczytu transpondera stwarza problem dla kilku sektorów nie mających pojęcia na temat wysokości danego samolotu.

W przypadku utraty odczytu transpondera, mając łączność radiową, kontrola natychmiast informuje o tym załogę. Pilot zgodnie z procedurą powinien zejść do 3,500 stóp (około 1100 m.) i powrócić do lotniska.

W przypadku utraty łączności procedura jest inna. Kontynuowanie lotu zgodnie z ostatnio wydanym zezwoleniem. Jeżeli samolot leci zgodnie z tą procedurą kontroler wie gdzie i w jakim czasie samolot powinien się znaleźć i ma możliwość utrzymania pozostałych samolotów w swoim rejonie odpowiedzialności w bezpiecznej z nim separacji.

Jeżeli jednak samolot nie mając łączności i na dodatek transpondera zaczyna zbaczać z założonej drogi – stanowi zagrożenie dla całego systemu. Wszystkie sektory stawiane są w stan pogotowia. Bardzo wiele wyjaśniłoby odsłuchanie taśm, na których nagrane są wszelkie rozmowy kontroli ruchu z załogami statków powietrznych. Niestety – wszystkie taśmy dotyczące czterech feralnych lotów skonfiskowało FBI.

Transponder przestał działać po ponad 6 minutach od utraty łączności. Władze miały obowiązek zareagować. FAA powinna była zgłosić ten fakt do NORAD. Minęło kolejnych 26 minut zanim NORAD wysłał samoloty 102 Skrzydła Myśliwców z Narodowej Bazy Obrony Powietrznej OTIS w Falmouth, w stanie Massachusetts. Nastąpiło to dopiero o 08:46.


76 – „Linia czasu 9/11”, według Paul’a Thompson’a.

77 – Opinie autora na temat przytoczonych tu rozmów telefonicznych czytelnik znajdzie w rozdziale TELEFONY, TELEFONY...



Ciąg dalszy w najbliższy czwartek – zapraszamy


Wersja do druku

Pod tym artykułem nie ma jeszcze komentarzy... Dodaj własny!

26 Kwietnia 1986 roku
Awaria elektrowni atomowej w Czernobylu na Ukrainie.


26 Kwietnia 1959 roku
Urodził się Stanisław Sojka, polski piosenkarz, instrumentalista i kompozytor jazzowy.


Zobacz więcej